woensdag 12 juni 2013

Suppen

Ik heb me laten verleiden tot het deelnemen aan een clinic suppen. Alhoewel, verleiden?
De organisatrice heeft mij op de deelnemerslijst geplaatst en ik als makke stagiar heb vanzelfsprekend geen enkele inbreng in zaken die mij aangaan.
Ik stelde mij voor dat ik drie kwartier nodig zou hebben om, na enkele malen van de plank te zijn geflikkerd en er weer te zijn opgeklauterd, te concluderen dat stand up paddling niets voor mij zou zijn.
Maar het tegendeel is waar. Het was even wennen op een surfplank en dan vooral om mijn evenwicht te hervinden. En na een paar minuten op het water van de Leeuwarder Prinsentuin te hebben gekabbeld, werden we figuurlijk in het diepe gegooid. Een lange roeitocht door de grachten van de Friese hoofdstad was een schitterende ervaring.
Geen last van vermoeidheid of uitvalverschijnselen, maar dat kwam mede door de motiverende werking van de aanwezigheid van collega's.
Ik heb mezelf letterlijk in het diepe gegooid toen ik mijn snelheid verkeerd had ingeschat bij het naderen van een grachtpijp.
De natte kleren droogden in de zon, die deze dag speciaal voor ons tevoorschijn was gekomen, en in de zachte wind die nauwelijks hinderlijk aanwezig was.
Na de suptocht volgde een chilltocht op de partysloep, waarop ik in no time 3 flesjes van het 140 jaar jonge bier wegtikte.
Enkele dames besloten in hun enthousiasme, mede veroorzaakt door de aanwezige Prosecco, te gaan trainen om daarna deel te nemen aan de 11-steden suptocht.
Van mij mogen ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten