woensdag 26 juni 2013

Chris Chameleon (4)

Afgelopen zaterdagavond bracht Chris Chameleon weer een bezoek aan Theater Meerzigt in Eastermar. En ik aan hem, met vrouw, kinderen en Rino in mijn kielzog.
Meester Chris gaf ons een klein anderhalf uur een soort van vrijaf. Een muzikale apenkooi, zoals u wilt.
Bij al zijn andere concerten die ik bijwoonde werd het publiek getrakteerd op en les gegeven in Zuid-Afrika, in hal haar facetten. De geschiedenis, de taal, de cultuur, Ingrid Jonker en de heer Mulders eigen beslommeringen.
Deze avond was de aanpak geheel anders. Hij pingelde een aantal nummers achter elkaar, waarna het verzoekuurtje begon. Hij heeft zo'n 300 nummers geschreven, opperde hij, dus kon er vast wel een paar op afroep spelen. En dat pakte goed uit.

Een breed scala werd netjes geroepen en Chris speelde ze bijna allemaal feilloos. Zelf koos hij voor de Frysktalige versie van As Jy Weer Skryf, dat ondanks zijn bescheidenheid toch een razendknappe uitvoering opleverde.
Mijn verzoek zou zijn geweest Lag, maar dat werd overstemd door de enthousiaste bezoeker die vlak voor mij zat en wiens stemvolume dat van mij overtrof.

Eén nummer dat ik niet kende, bleek weer een leuk nummer van Boo te zijn. Zo verklaarde de heer Chameleon na het optreden. Acoustisch klinkt het mooier dan de studioversie, aangevuld met een breed scala aan instrumenten. Maar voor mijn eigen verzameling plaats ik de link naar het nummer hier onder.
Helaas krijg ik bij het linken naar deze clip op YouTube een melding dat het niet bestaat. Maar het is er wel degelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=w2TOmwApM04

Geen opmerkingen:

Een reactie posten