donderdag 23 mei 2013

Traan

Vitalis waarschuwde Remi ooit om nooit achterom te kijken. Kijk vooruit, naar waar je naar toe gaat. Achter je ligt wat geweest is.
In de trein naar huis reed ik achteruit. Om toch terug te kijken op de leuke dingen van vandaag en om de dingen die komen gaan nog niet te hoeven aanschouwen.

Een paar stoelen verderop, scheef tegenover mij, zit een jonge dame. Ze luistert, net als ik, naar muziek. Bij mij staat ineens Water and Power van Cold War Kids op.
Zou zij er ook naar luisteren? Ik denk bijna van wel.
"Cry and move on" schalt de zanger in mijn oren en ik zie dat bij de jonge dame de ogen vol lopen. Ik zou me nog kunnen vergissen, misschien valt het licht wat ongunstig. Maar een rollende traan over een wang wordt vlug weggeveegd.

Ik kijk naar buiten en verdrink in de witte wolken die afsteken tegen een felblauwe lucht.
Het droevige melodietje gaat door en haar ogen worden maar niet droog.
Als ik wil uitstappen blijf ik even bij haar staan, leg een hand op haar schouder en knijp even licht. Ik hoef dit niet te doen en misschien wil ze het niet.
Lachend kijkt ze naar me op en met de ogen vol tranen zegt ze: "Het gaat wel".

Cry and move on.



Minus the car, look past the dress
Beyond the pearls, who will protect
Drunk on the stars, shadows evolve
No resume, no diamond lane

Are you willing? Are you brave?
Who could make you feel afraid?

Mean what you say, make your mistakes
Head of silver and gold, your feet crumbling clay
Forever be yours, counting the hours
The salt in the mines and the water is ours
The water is ours, the water is ours, the reservoir

Are you willing, are you brave?
Who could make you feel afraid?
Will you give more than you... give more than you take?
Will you show us what you're... show us what you're made?

Cry and move on
Cry and move on
Cry and move on
Cry and move on

What you're hiding from? You could be fighting, come on.
What you're hiding from? You could be fighting, come on.
What you're hiding from? You could be fighting, come on.
What you're hiding from? You could be fighting, come on.
What you're hiding from? You could be fighting, come on.

1 opmerking:

  1. Wowwww... Buiten de muziek om.........wat is dit prachtig om te lezen. Ik kan het even alleen in het Engels uitdrukken dus doe ik dat maar, God betere het: ".....and all she needed right now was suddenly there. That unsuspected soothing hand that was on her shoulder, even if it was just for a brief moment. And in a wink of an eye she knew that there was still hope for the world and for humanity. That reasuring gesture comforted her just enough to get her through the rest of the day. And although the hand was from a stranger, she knew that never before was anything so much more welcome in her life than this magical hand."

    Wat een prachtig moment. Ik zie het als een film voor me. U blijft een speciaal en bijzonder persoon. Leve de diepte in- en van het gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen