donderdag 30 mei 2013

Sken

Jumbo supermarkten heeft Sken geïntroduceerd.
Sken is een handscanner waarmee je je eigen boodschappen kunt scannen. Bij de speciale kassa aangekomen hoef je je boodschappen niet meer uit de kar te halen, om ze vervolgens weer in je kar te stoppen. Je geeft Sken aan de cassière, die leest het bedrag uit en vertelt je wat je moet betalen.
Dat is natuurlijk hartstikke gemakkelijk en gaat net zo lang goed tot er foutjes in het scannen sluipen of tot er iemand zo slim is te gaan semi-shopliften.
Om dat laatste enigszins te voorkomen heeft Jumbo iets slims bedacht: de steekproef.
En wie viel bij zijn eerste Skenrondje een steekproef ten deel en viel door de boodschappenmand?
Juist.

Uit angst voor een winkeldief te worden aangezien, scande ik zeer opzichtig de artikelen die ik in mijn mandje legde. Bij voorkeur deed ik dat in de buurt van iemand die het bedrijfstenue van Jumbo droeg.
Bij elk gescand product controleerde ik het schermpje van Sken en concludeerde dat ik alles netjes had gescand. Totdat een zeer zenuwachtige beginneling achter de kassa mij moest steekproeven. Het pond gehakt dat ik als laatste in mijn mandje had gedaan èn had gescand, kwam niet in het geheugen van Sken voor.
Het gevolg was dat ik alle boodschappen alsnog op een lopende band bij een reguliere kassa moest gooien.

Kwaadwillende mensen kunnen met een beetje mazzel zeer voordelig boodschappen doen. Maar een haperende Sken laat een eerlijke consument flink zweten.


1 opmerking:

  1. Dat ligt niet aan Sken......Het straalt je gewoon van de kop af hahaha.

    Dit kan zo in een stripje van Dirk-Jan........een kabouter met de naam Sken, jij als Dirk-Jan, ik als Bert......daar kunnen we nog veel lol aan beleven, aan deze Sken.

    BeantwoordenVerwijderen