zondag 19 mei 2013

Mijn ochtend

Saint Thomas was vatbaar voor verslavingen en vocht tegen zijn innerlijke demomen.
Misschien was hij wel manisch-depressief.
Hij zocht hulp, kreeg die ook in de vorm van een opname en voorgeschreven medicamenten.

Op 10 september 2007 werd zijn zielloze lichaam in zijn appartement in Oslo gevonden.
Noren praten niet graag over de toedracht van onnatuurlijke doden, dus werd het heengaan van Thomas geweten aan een ongelukkige combinatie van medicijnen.

In My Morning beschrijft hij zijn aandoening, die uiteindelijk tot zijn dood zou leiden.
Zou hij geweten hebben dat het zo zou eindigen?


I have heard your music and it
Sounds pretty good
I turn it up in the morning
Trying to find the mood

I have spent some time
In a mental institution
But it didn’t work for me
So it’s better to be free

For me the times are changing
I feel it every day
I leave my bed in the morning
That’s the only way

[Chorus]
Don’t leave me with my doctor
On the telephone
He’ll set me up with some medicine
To medicate the dog

Don’t leave me with my doctor
On the telephone
He’ll set me up with some medicine

Next week you can come over
To my precious place
Put up in my studio
Get ready for the race

We might even have some time
To go out for a drink
Soon this will be over
And I won’t need my shrink

1 opmerking:

  1. Hoe verraderlijk is het om depressiviteit te verbloemen met een zogenaamde vrolijkheid. Je wanhoop bezingen met een dergelijke melodie....alleen de 'echten' prikken hier nog doorheen. Hij mag lekker rusten, dat heeft hij wel verdiend. Hij heeft in ieder geval zijn voetstappen op deze aardkloot achter gelaten en heeft een oeuvre als erfenis uitgedeeld. Dat is meer dan vele anderen kunnen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen