zondag 8 mei 2011

Overlast

Als je voor overlast zorgt en de burgemeester van je gemeente wil daar maatregelen tegen nemen, dan moet je 'm laten merken wat nou èchte overlast is.
Grote kans dat er daardoor ook èchte maatregelen zullen worden genomen.

In Urk heeft een groepje jongeren vannacht geprobeerd brand te stichten in de flat van burgemeester Kroon. Een week geleden was hij ook al doelwit van acties.

Jongeren zijn boos over het strengere beleid in Urk in gevallen van overlast. Bij een zij-ingang van de flat van de burgemeester werd vannacht benzine gegoten die werd aangestoken. Het vuur doofde vanzelf, maar de flat liep wel schade op. De Vereniging van Eigenaren heeft aangifte gedaan.

Vorige week werden naar het appartement van Kroon flessen en stenen gegooid, waarna de politie ingreep.

Bron: nos.nl

2 opmerkingen:

  1. Ik heb laatst als interimvoorzitter van de vereniging tegen stalken, de hele maand bij onze burgervader op de stoep moeten liggen om hem duidelijk te maken dat hij er nou toch eens voor moet zorgen dat mijn straatverbod inzake het begluren van mijn buurvrouw, opgeheven moet worden. Ik zie geen enkele reden tot het nog langer voortzetten van deze maatregel. Zo, even open doen want volgens mij staat de buurman nu op de stoep met de doos bonsbons en de bloemen die ik de buurvrouw vanmiddag heb gebracht. Ik denk dat hij de smaak niet lekker- en de kleuren niet mooi vindt.

    BeantwoordenVerwijderen