zaterdag 30 april 2011

Ziektes

"Tering", zei ik op een onbewaakt moment. Maar wel helemaal terecht overigens.
"Dat is een ziekte!", riep mijn jongste dochter. "Net als tyfus", voegde ze er aan toe.
"En vergeet de pip niet", droeg ik bij aan deze conversatie.


"Wat is de ergste ziekte die er is?", vroeg ze. "AIDS of kanker?"
"Liefdesverdriet", was mijn antwoord. "Dat is de ergste ziekte die er is. Soms komt 'ie aangekondigd, soms ook niet. Soms is 'ie aanwezig, voordat er liefde was. Maar vaak blijft hij nog jaren doorsluimeren. En er van genezen is niet mogelijk.
Over deze ergste ziekte zijn de mooiste nummers gemaakt".

Weer een fijne bijdrage van deze opvoeder.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat ze je niet geloven! Zo durven ze nooit aan een relatie te beginnen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach de oudste van de drie heeft de ziekte al een poosje onder de leden. En daar geniet de rest van het gezin enorm van mee.
    Ze hoeven me niet te geloven, ze mogen gerust naar hun grote zus kijken.
    :D

    BeantwoordenVerwijderen