vrijdag 15 maart 2013

Vloeken

Vlakbij de eet- en/of leestafel in de pantry op ons kantoor, bevinden zich kopieer- en/of printmachines.
Ik probeer in alle rust een stukje brood naar binnen te werken, terwijl een collega van een andere afdeling documenten probeert te printen. Schijnbaar gaat er iets niet goed, want de collega moppert iets.

Ik zwak het af. Hij momperde niet, hij vloekte zachtjes.
Maar het vloekvolume naam steeds meer toe en zelfs Jezus Christus werd aangehaald, omdat de afdeling Informatie en Automatisering de standaardinstellingen weer eens ongunstig had ingesteld.
De collega vloekte rustig door, terwijl ik bijna naast hem zat.

Heel even was ik er van overtuigd dat hij niet op de hoogte was van mijn aanwezigheid.
En dan wordt het pijnlijk. Voor hem als hij ontdekt dat er iemand kon meegenieten van zijn vrijdagmiddagfrustraties. En ook voor mij omdat ik hem er niet op attent maak dat ik hem hoor.

Dilemma's vlak voor het weekend. Je zou het niet moeten willen.

1 opmerking:

  1. En zo werd je Atheïsten-gemoed weer danig overdonderd hehehe.

    BeantwoordenVerwijderen