vrijdag 22 maart 2013

Intussen in het Wilde Westen (47)

Een valse bingo.
Een nachtmerrie voor iedere doorgewinterde, maar ook toevallig passerende bingospeler.
Zoiets moet je gewoon niet overkomen, want een valse bingo betekent resoluut een liedje zingen.
Voor de groep. Voor al die andere mensen die geen echte vrijetijdsbesteding kunnen bedenken en daarom voor hun lol (hahaha) nummertjes op een kaartje zitten aan te kruisen.

Ik heb menigmaal onder dwang van mijn ouders mee moeten doen aan bingo en als ik dan het afgesproken rijtje vol had gekrast, dan riep ik natuurlijk 'bingo'. Want 'monopoly' roepen is een beetje mal. Want dat is een heel andere tak van sport.
Het zweet brak me dan telkens uit, want ondanks dat ik goed had opgelet en de juiste nummertjes had doorgestreept, wist ik zeker dat de ballendraaier op het podium mij hoe dan ook door de grond zou laten zakken.

Maar een liedje zingen valt in het niet met de straffen die men in Kentucky heeft bedacht.

In het Amerikaanse Kentucky is een man gearresteerd nadat hij valselijk ‘bingo’ had geroepen in een volle bingozaal. Dat meldt NBC woensdag.
De 18-jarige Austin Whaley liep de bingozaal binnen, gevuld met bejaarde vrouwen. Voor de grap riep hij ‘bingo’. “Toen ze doorhadden dat Whaley een grapje maakte, begonnen de vrouwen te schreeuwen en te vloeken."
"Mensen nemen bingo erg serieus”, zegt politieagent Richard Webster. Webster nam Whaley mee naar het politiebureau, toen deze weigerde zijn excuses aan te bieden.
“De agent pakte gelijk mijn hand, handboeien en nam me mee naar het bureau”, zegt Whaley.
De jongen werd aangeklaagd wegens het verstoren van de openbare orde. Er hing hem een gevangenisstraf van 90 dagen boven het hoofd. Ook kon hij een geldboete van 250 dollar, omgerekend zo’n 190 euro, krijgen.
Whaley heeft geluk gehad. In plaats van een gevangenisstraf heeft de rechter Whaley verzocht voorlopig uit de buurt van de bingozaal te blijven. Ook mag hij het woord ‘bingo’ de komende zes maanden niet in zijn mond nemen.

Bron: nu.nl

2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk. Wanneer je je Bingo niet meer serieus neemt, wat dan nog wel? Dan is het hek helemaal van de dam. Zelfs wanneer je daar niet gaat staan te schreeuwen. Of zou de deze 'Damschreeuwer' destijds alleen maar 'Bingo' hebben willen roepen? Tja, daar denk je niet aan op zo'n moment. Zeker niet de politie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stel dat de Damschreeuwer "BINGO" riep. Ik roep de beelden van gillende, wegrennende en elkaar door dranghekken gehinderd, verdrukkende mensen toe.
    Een traan van het lachen rolt over mijn wang.
    Prins Pils wist niet hoe snel hij de kerk in moest duiken. Stel je voor dat het een valse bingo was geweest.

    BeantwoordenVerwijderen