dinsdag 24 januari 2012

Slapende doden

Elke ochtend tegen zevenen loop ik door een wakker wordend Leeuwarden.
In Parijs ontwaken ze al om vijf uur, maar ja Leeuwarden is dan ook geen Parijs.
Hier en daar een voorbij racende fietser, iets meer auto's dan fietsen en een zeer sporadische voetganger.
iPod Shuffle aan, muziekje op en in deze kleine, donkere cocon een wandelingetje van nog geen tien minuten van het Centraal Station naar mijn werkplek, door een achteruithollende binnenstad.

Don't Wake The Dead tettert Guards in mijn hoofd. Ik word er in ieder geval wel wakker van, maar laat de slapende doden inderdaad nog maar even op hun tijdelijke rustplaats liggen.
Zou ik zelf ook liever willen.

1 opmerking:

  1. Ze mogen mij na mijn dood wel weer wakker maken. Ik heb dan vast wel weer zin om te leven. Maak maar een sirene op mijn laatste rustplaats. En zet er maar 'Rust kort' op, of iets dergelijks.

    BeantwoordenVerwijderen