maandag 29 april 2013

Herrie

Als het weer het toelaat, een absolute vereiste, dan neem ik buiten plaats op ons loungemeubilair. En als het even kan dan zo ongekleed mogelijk.
Ik moet eigenlijk niets hebben van heel veel warmte en van veel zonlicht kreeg ik hoofdpijn. Mijn vrees langzaam te veranderen in een vampier, werd door mijn huisarts ontzenuwd, door te beweren dat vampieren niet bestaan. Maar ach, weet hij veel.

Omdat ik mezelf heb verplicht veel rust te nemen, durf ik ook de tijd te nemen om te bakken in de zon. En als ik dan toch een kleurtje krijg, dan het liefst op zoveel mogelijk plaatsen op mijn lichaam.
Echter, er zijn twee nadelen van zonnen bij ons in de tuin.

Ten eerste geldt het principe van de groepsfotograaf.
Als jij de lens niet ziet, ziet de lens jou ook niet. Kortom, je harses zal niet op de foto komen als jij de camera niet ziet. Deze stelregel geldt ook voor zonners in het algemeen.
Als jij het slaapkamerraam of het zolderraam van één der buurlieden ziet, dan zal een zich achter dit raam opgestelde persoon jou ook kunnen zien. Mind you.
Als oplossing herinrichten wij onze tuin zodanig met heesters en bamboe, dat inkijk op onze zonplek tot een minimum wordt gereduceerd.

Het tweede nadeel geldt de rust. Als ik rustig wil zitten, dan gaat dat niet zonder rust. En die heb ik niet tot nauwelijks.
Als de zon zich ook maar even laat zien, dan wordt er bij mij in de buurt op steevast vier plekken buitenshuis geklust. Zagen, schuren, boren, slijpen. Het hele assortiment van bouwgeluiden schalt door de buurt. Ik heb me geërgerd, maar dat doe ik niet meer. Of in ieder geval minder.
Want ik heb zelf een lawaaimaker aangeschaft.

Oké, het ding vreet stroom, maar ik gebruik 'm slechts vier keer per jaar. Heb ik mezelf beloofd.
Het snoeiafval hoeft nu niet meer weken of zelfs maanden in het zicht weg te teren, wachtend tot een familielid met een bakkie tijd heeft om de troep naar de gemeentelijke overstort te brengen.
Vanaf nu doe ik met mijn hakselaar vrolijk mee met de herrieschoppers in de buurt. Ik ben geen meeloper, maar "If you can't beat them, join them" vind ik wel leuk klinken.


2 opmerkingen:

  1. Valt me van je tegen. Ik had verwacht dat je de 'Vectromator' zou aanschaffen. De heren van Jiskefet hebben hem nog zo voor je aanbevolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja maar, die past in mijn anus. Daar wil ik de hakselaar toch echt niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen