donderdag 8 december 2011

Lelijk

Amerikanen oordelen een boek naar de omslag en komen daardoor vaak bedrogen uit. Ze denken dat het uiterlijk een afspiegeling is van het innerlijk(nee, natuurlijk geldt dit niet voor alle Amerikanen, maar het is wel een typerende karaktertrek van de uitroeiers van de indianen).

Lopende langs de in kerstsfeer uitgedoste etalages zie ik enge dingen.
De Amerikaanse idiotie is al lang geleden ook hier neergestreken en ik zou mezelf als een naïeve provinciaal portretteren als ik zou beweren dat ik voor het eerst afbeeldingen van mooie mensen zag, die als doel hebben de consument nog meer geld uit de beurs te kloppen.
De V&D, de Douglas (foute winkel overigens) en noem ze maar op. Mooie mensen die lachend kerst vieren.

Gelukkig ben ik gezegend met genen van mijn families, dus ik voel ook dit jaar geen verplichting om kerst te gaan vieren. Want ik hoor niet op zo'n plaatje thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten