woensdag 6 juli 2011

Dildo

Seksspeeltjes zoals vibrators en dildo's kunnen gevaarlijk zijn bij intensief gebruik, zegt de Voedsel- en Warenautoriteit. Daarmee bedoelen ze meer dan tien uur per week.

Als je zo'n speeltje langer gebruikt, word je te veel blootgesteld aan ftalaten en nonylfenol. Daar kan je nierschade door oplopen. Ze zijn alleen niet verboden in erotische artikelen. Omdat ze op zo'n grote schaal verkocht worden, deed de nVAW er onderzoek naar.

Omdat je niet zelf kan zien of er ftalaten inzitten, wil de nVWA dat het vermeld wordt. Zodat je, mocht het nodig zijn, voor een ander product kan kiezen.

Bron: nos.nl


Een zeer korte ronde Google leverde het volgende op:
Nonylfenol is een zwaar giftige fenolverbinding die wordt gebruikt als industrieel reinigingsmiddel.
Ftalaten zijn additieven die vaak gebruikt worden in kunststoffen en andere materialen, hoofdzakelijk om deze zacht en soepel te maken. Ze worden zowel in de industrie als in medische en consumptieproducten gebruikt.

Maar wat zijn dan dildo's en vibrators? Wie heeft zulke dingen? Het lijkt me een zeer gevaarlijke zaak als je dat soort voorwerpen die zulke stoffen bevatten in de buurt van je nieren houdt. Niet meer doen dus.
Een vrouwelijke collega moest enorm lachen bij het lezen van bovenstaand bericht. Of ze de bestandsdelen, het voorwerp zelf of een langer gebruik dan 10 uur van de speeltjes lachwekkend vond, was mij niet helemaal duidelijk.
Maar ik mis door mijn naïeve onschuld weer eens het één en ander vrees ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten