maandag 1 juli 2013

Taal

Ik kreeg van een collega twee boekjes in mijn handen gedrukt.
Boekjes over taal. Omdat ik een weblog heb, soms teksten van collegae redigeer en het wel leuk vind met de taal te spelen, dacht mijn collega dat de schrijfsels "Taal is zeg maar echt mijn ding" en "En dan nog iets" van Paulien Cornelisse, zeg maar echt iets voor mij zouden zijn.

Het eerste boek heb ik gelezen, met plezier. Ook al is het in 2009 verschenen, nog altijd zijn sommige modewoorden en -uitdrukkingen actueel. Helaas, vermeld ik er bij.
Hoewel ik geen taalpurist ben en het Nederlands niet mijn moedertaal is, vind ik het tenenkrommend hoe het gebruikt wordt. Het spelen met de taal ontbreekt bij het gros, alhoewel dat toch, om de verveling van iets saais als de taal, erg leuk is om te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten