vrijdag 28 oktober 2011

Buitenaards

Ik ben een Brit en een beetje wereldvreemd.
Alles wat er buiten dit eiland gebeurt, interesseert mij niet zoveel. Europa niet, Amerika niet, Azië niet. En al helemaal niet wat er buiten deze aardkloot speelt.
En mag ik alsjeblieft?

De hele dag werk ik me kapot voor een kudtloontje. Als ik dan thuis kom, smaakt een flesje bier mij het best. Meerdere flesjes smaken nog beter, maar beter is geen overtreffende trap van goed. Om maar aan te geven dat nadenken niet mijn sterkste punt is.

Als ik laat op de avond, met flink wat schuimloos bier achter de kiezen, een ufo zie hangen in de lucht, dan ben ik nog wel zo helder van geest om mijn burgerplicht te doen en de hermandad op de hoogte te stellen van mijn observatietalent.

Dus meneer de pliesieman, noteert u maar. U F O.
Moet ik het even spellen?
O, wacht even. Moeders moet ook zo nodig iets mede delen.
.........

Oké, laat maar. Het licht dat ik zag schijnt iets als maan te zijn. Ik kan niet alles bijhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten